Informasjon om Lions Club Oslo/Bryn

LC Oslo / Bryn er en lokal avdeling av Lions Norge, en frivillig humanitær organisasjon som består av helt vanlige mennesker som ønsker å bruke noe av sin fritid til å hjelpe andre, spesielt lokalt i vårt nærmiljø.

For tiden består klubben av ca. 25 medlemmer. Vi ønsker flere samfunnsbevisste og engasjerte mennesker som kan gi litt av sin tid til vårt arbeid. Det legges ikke skjul på at vi ønsker oss flere yngre medlemmer.

• Klubben ble etablert i 1962
  • Vår medlemskontingent går til sentrale kontingenter og drift av klubbmøter.
  • Møter holdes på første onsdag i måneden kl. 19:00 på Nordre Skøyen hovedgård.
  • Et klubbmøte har en formell del hvor klubbsaker behandles og en sosial del, ofte med ekstern foredragsholder, om et interessant tema eller andre innslag. Møtet avsluttes med en uformell del med bespisning og sosialt samvær.
  • Klubben arrangerer fellesturer. Da tar vi med våre ledsagere og finner på noe givende.

Vi fronter opplærings og holdningsprogrammet Mitt Valg.

Et opplæringsprogram om skolemiljø, sosiale ferdigheter og forebyggende arbeid. Mitt Valg har motto: Det er bedre å bygge barn enn å reparere voksne.

Lions Club Oslo /Bryn har gjennom flere år finansiert eller støttet foreninger og formål i Østensjø-distriktet med innsamlede midler og frivillig innsats. Eksempler er:

• Torsdagskafé på Oppsalhjemmet
  • Juletrefest for eldre
  • Operasjon Ved
  • Støtte til enkeltpersoner og familier
  • Støtte til ideelle organisasjoner i nærmiljøet og lokale idrettslag

Totalt har vi i Bryn Lions bidratt med ca.5mill kroner til gode formål for barn og unge i Østensjø bydel.

Vår seneste store gave var  narkotikahunden Ted som ble gitt til Tollvesenet. Det  er også gitt betydelige gaver til Frelsesarmeens Gatehospital i Oslo og Uteseksjonen i Østensjø bydel.

SKØYENKVELDEN

Hvert år siste torsdag i mai arrangerer vi Skøyenkvelden på Nordre Skøyen Hovedgård. Her er det  mange musikkorps, underholdning, salg av kaffe, kaker, pølser og brus. Alt i alt en hyggelig kveld for barn og voksne.

AKTIVITETER SOM GIR OSS INNTEKTER

• Skøyenkvelden
  • Lionslekene (Barneskirenn)
  • Aksjon Vinterved